Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-08, 20:11   #51
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i puppen

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jordmor var også full av propaganda når det gjaldt alkohol. Jeg har ikke drukket mens jeg har vært gravid, men jeg har smakt, og bare akkurat smakt, et par dråper av god vin på tungespissen, sånn for å dele smaksopplevelsen med en vinglad familie. Jordmor stilte rutinespørsmålene om alkohol, og jeg sa som sant var at jeg ikke drakk, men at jeg hadde smakt et par dråper noen få ganger. Den stramme maska hun satte opp da glemmer jeg ikke. -Ja, for det var deres erfaring at hvis man sa at man smakte så var det adskillig mer enn å smake folk egentlig gjorde.

Akkurat den formuleringen kunne hun godt ha spart seg. Jeg kan vanskelig se for meg at noen tar til seg noe slikt, enten det stemmer på dem eller ikke. Slike kommentarer er bare egnet til å irritere.

Utover det, så synes jeg egentlig det er ganske greit at helsepersonell kjører den stramme linje i forhold til alkoholinntak og amming. Jeg tror nemlig hun har rett i at mange har et ganske ugunstig syn på hva det innebærer å "smake et par dråper". Folk flest mener jo at akkurat de har et veldig fornuftig inntak av alkohol – enten det nå innebærer at de drikker et glass eller en flaske. Det er slik sett mye lettere å tale for avholdenhet enn for moderasjon.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat