Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-08, 21:00   #93
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elektrosmog

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Å bevise at noe er uskadelig er en tidkrevende prosess. De som skeptiske har overhodet ingenting å vise til - kun mangelfull dokumentasjon på det motsatte. Av den dokumentasjonen som finnes er det ingenting som tyder på at det er noen som helst fare ved bruk av trådløse nettverk. Jeg har tidligere linket til uttalelser fra både Statens strålevern og Post og telesynet. Tilsvarende uttalelser har også det britiske helsetilsynet kommet med. De har også varslet en studie for å se på effekten av trådløse nettverk. Grunnen til at en slik undersøkelse ikke gjøres før man gir tillatelse til å sette opp trådløse nettverk, er at man har såpass mye kunnskap om strålingseffekter at man ikke har noe grunnlag for å tro at det innebærer fare.

Men hvorfor sier de på radioen at de vurderer å forby trådløst nettverk på skoler og andre steder der barn oppholder seg til daglig?

Statens strålevern og Post og Teletilsynet har en offisiell mening. Min livserfaring er at det ikke alltid er den riktige med tiden. Ofte ligger det til grunn å ikke skape panikk. Kraftig høyspent har vist seg å ha en risiko. Men det er alltid en vurdering som ligger til grunn i forhold til dersom de skal gå ut med farene og hvilke samfunnsmessige konsekvenser det kan få. Dersom det er noen få som dør med bakgrunn i stråling så kan det vurderes som akseptabelt....

Et eksempel er sukker. Vi vet at hvitt sukker ikke er bra for helsa. Det finns et sukker, som jeg ikke husker navnet på nå, som kunne vært brukt istedet. Her sitter sukkergigantene bak og styrer. De gjør hva de kan for å unngå at noen kommer inn på deres marked.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat