Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-08, 12:17   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøring av kjøkkenvifte

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Vi klaget på Røroshetta vår, den ble skjoldete og matt.
Vi fikk ny, og fikk beskjed om at den skulle vaskes med Zalo.
For å tørke støv bruker vi et kaffefilter å tørke over med, det suger til seg fett og støv.
Jifsprayene er ganske konsentrerte og matter ned metallet og burde ikke brukes.
Salmiakk matter ned og skal ikke brukes, hverken på treverk eller metall.

Hvor fort ble den skjoldete og matt? Vår er nå 6 år gammel, så det er vel ingen hensikt i å klage på den.

Forøvrig ble den matt og stygg etter at svigermor gnikket på den med jif skurekrem. Jeg kunne grått når jeg så det. Vi har i ettertid brukt bare zalo på metallet, men på treverket har vi prøvd litt forskjellig, men ingenting med skureeffekt, det vil jo bare lage små riper som møkket kan sette seg enda mer fast i.

Men hvis jeg ikke skal bruke salmiakk, og zalo ikke tar det, hva i huleste skal jeg bruke da? Skal prøve dette med kaffefilter, men ser ikke hvordan det skal få vekk dette fettet som sitter så godt.