Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Adrienne kommenterte Bequitas innlegg og sa: Likevel så blir jeg litt oppgitt over din uttalelse om at det går rimelig greit med de flinke, uansett. Stakkars læreren hadde mer enn nok med de som måtte lære det som planene krevde, og var bare glad til når noen faktisk allerede kunne det og ofret fint lite tid på meg. Jeg gikk i stor grad igjennom skolen uten å måtte løfte en finger, og lærte meg ikke arbeidsteknikk før jeg ble student i en alder av 20. Det gikk jo "greit" med meg, men jeg skulle ønske noen hadde sett meg også, ikke bare de svake elevene, som selvsagt også tapte på hele situasjonen.
Jeg kjenner meg veldig igjen i dette og jeg har dessverre inntrykk av at det er akkurat sånn ennå. Jeg fortalte om det på NM også, men for tre ukers tid siden var jeg på tur med Elises klasse og der var det vi to foreldrene som var med som hadde kontroll på 20 av ungene. Læreren hadde nok med én elev som bare forsvant og ikke ville gjøre det samme som de andre. Han skulle hatt en ekstra ressurs, kanskje han ikke skulle vært der i det hele tatt, men fått et helt annet tilbud. De andre elevene får i hvert fall ikke det de skal ha når han krever så mye og det blir som det alltid har vært enten læreplanen heter sånn eller slik er jeg redd.