Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-08, 04:27   #224
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stigmatisering av overvektige

Nå har jeg ikke lest gjennom alle sidene, så det kan hende dette har blitt sagt av andre, men jeg tar sjansen. Det med å bli behandlet annerledes når man er tykk enn når man er tynn - kan ikke dette delvis, i enkelte tilfeller skyldes ens eget selvbilde, ens egen utstråling og oppførsel, at man blir tydelig preget av å være misfornøyd med egen kropp og utseende? Nå sier jeg absolutt ikke at dette gjelder alle eller mange av de som er overvektige, men jeg har møtt en del mennesker som er konstant misfornøyd, stadig føler seg avvist og utenfor. Disse har ofte nevnt at de har et forferdelig dårlig selvbilde, gjerne pga. kroppen og utseendet. De har mistet evnen til å glede seg over ting, le av ting og ikke ta alt så himla alvorlig. Med fare for å virke overfladisk; dette er ting som er viktig for meg hvis jeg skal orke å omgås folk over tid. Jeg har langt fra bare vellykkede glansbildevenner, men de har til felles at de har evnen til more seg litt og unne andre å ha det bra, til tross for motgang.

Jeg understreker at jeg ikke beskylder dere her som er overvektige for å være slik som jeg beskrev her, men jeg tror at en del av de reaksjonene man føler man får fra omverdenen ofte kan sitte i eget hode. Jeg skal være den første til å innrømme det.

Sist redigert av Majsa : 07-03-08 kl 06:38. Årsak: Flytte litt på ordene.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat