Re: Sv: Er du en merkefreak?
Nja, merkebevisst kanskje.
Jeg foretrekker så absolutt å kjøpe økologiske klær, og "rettferdige" klær. Det finnes ikke så mye av det enda, men jeg håper det kommer mer. Ellers går det mye i Nøstebarn, og andre butikker som har ubehandlet ull. (På ullen er jeg fryktelig nøye, kunn ubehandlet.)
Men det handler mye om kvalitet, vi har ikke overflod av klær til verken ungene eller oss selv, fordi vi heller vil ha færre plagg med god kvalitet som er dyrere, enn mange billige plagg fra foreks. H&M.
Det er mange år siden jeg "gav opp" kjeder som Lindex, Cubus, KappAhl og H&M desverre, jeg finner aldri noe jeg liker der.
Det går mer i Bennetton, NoaNoa, Zara, Monsoon, Katvig, Molo, No Added Sugar, Finger in the Nose, MiniMe, IdaT, Holly's ol. Exit synes jeg forresten har fine klær til tider, og PoP.
På uteklær er jeg også nøye, fordi jeg vil ikke bekymre meg for om ungene er tørre og varme, jeg vil være trygg på det. Dermed har vi foreks. Reima Tec dresser til de.
Jeg liker også særpreg, og at alle de andre ungene i gaten ikke har det samme på.
Ellers arver vi forresten også, og det er supert, de vi arver av har samme syn som oss på barneklær.
Og jeg kjøper gjerne brukt.
Sist redigert av Aminta : 08-03-08 kl 14:15.
Årsak: Glemte noe.
|