Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?
Jeg kunne ikke tenke meg å leve uten hage, selv uten barn. Jeg synes det er veldig "frihet" å kunne gå ut fra stua og ha stor veranda og hage som ungene kan boltre seg i. Ha plass til sandkasse, trampoline og huskestativ pluss alt mulig annet av sommerleker. Vi bruker uteområdet vårt enormt om våren, sommeren og utover høsten til det blir for surt. Om sommeren spiser vi alltid ute, vi sitter ute med vin og mat på kvelden og har vi besøk sitter vi ute.
Nå har jeg vokst opp i hus selv, i Oslo, men ikke i sentrum, og for meg er det litt pes å bo så urbant med unger. Jeg er ikke så glad i kafebesøk med unger eller farte rundt med mye trafikk så du må passe på hele tiden. Jeg tror nok de fleste etterhvert som ungene vokser setter pris på eget uteområde. Men hver sin smak, jeg har venner som kun vil bo sentralt i Oslo sentrum, og de innretter jo livet sitt etter hvordan de bor og hvordan de liker å leve. Jeg tror jeg er litt fastlåst i tanken om at det passer best for urbane folk uten barn, men det stemmer jo selvfølgelig ikke. Men man velger kanskje ofte utifra hva man har vokst opp med selv dersom man likte det.
|