Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?
Verste, jeg vet ikke...
Men jeg må si at da min mor fortalte meg at min tante hadde sagt at "Nå ser Enhjørning så sunn og frisk ut!" - da visste jeg at jeg hadde lagt på meg mer enn jeg burde, og jeg ble faktisk ganske lei meg.
Min tante har sin helt egen oppfatning av hvordan "friske og sunne" jenter skal se ut, og de sammenfaller ikke helt med mine egne kroppsidealer kan man si.
Ellers var det ganske tøft for ei fjorten år gammel jente totalt uten former som helst ville se ut som Marilyn Monroe å bli dratt inn til helsesøster måned etter måned for kontrollveiing og "Hvordan går det med slankingen? Spiser du?"
("Ja! Jeg spiser og spiser og spiser og det hjelper ikke det minste, og ingenting blir bedre av at du tror jeg er anorektisk!" )
Verste kommentar på utseende generelt var vel da noen gutter på skolen lot som om de brakk seg da jeg gikk forbi.
Å ja - og så har jeg fått klassikeren fra en velmenende tante: "Å! Jeg ser du venter smått du også?"
("Eh, nei...")
Så må jeg nevne kommentaren fra min alltid like taktfulle storesøster da vi satt og så på bilder fra en jul jeg var svært rund:
"Å herregud! Er det deg eller er det julegrisen!?"
Godt jeg kjenner henne så godt som jeg gjør, ellers hadde jeg nok blitt dødelig fornærmet.