Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-08, 23:05   #78
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff...hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Opprinnelig lagt inn av Sina, her.

Jeg har fått noen uheldige kommentarer på utsende mitt jeg også. Bla sa sjefen min en gang at hun kunne ikke se meg fordi lyktestolpen sto i veien

Men til deg som fikk en kommentar fra et barn som lurte på om du hadde spist for mye, hvorfor går du med en gang ut fra at det er dårlige holdninger i forholdt til overvekt hjemme hos henne?

Jeg skjønner godt at du stusset over denne setningen jeg skrev tidligere:

Opprinnelig lagt inn av Maimor

Ellers så er det jo noen barn i barnehagen som tydeligvis har fått fin info om overvekt hjemme da! "Har du spist mye mat siden du er så tjukk?" "Har du fortsatt baby i magen?" osv. Men det prøver jeg å unngå å la gå inn på meg, de er jo tross alt barn...

Uttalelsen min er dessverre svært farget av at jeg kjenner disse barnas mor og VET veldig godt hvordan hennes forhold til vekt og overvekt er. Jeg mener ikke at barn generelt får dårlige holdninger hjemmefra selv om jeg ser at det er det jeg har skrevet direkte. Beklager! Skal utdype litt mer videre her:

Samme kvinne er undervektig, sier det selv også, og sier også at hun ikke synes det selv og gjerne skulle vært tynnere. Spiser sjelden middag og i en kommentar til hvorfor ikke så var svaret at det var jo der man fikk i seg mest fett. Lager sjelden middag til barna (er singel), for det er jo unødvendig, de spiser varmmat i barnehagen. Jeg mener ikke at middag er livsviktig altså, men det er holdningene jeg reagerer på.

Min mann kan i påvirket tilstand komme med barnslige og slemme kommentarer til noen og enhver (heldigvis drikker han sjelden). Han kommenterte da hvor lenge hun ville bli borte om hun passerte en lyktestolpe o.l. Disse kommentarene han kom med tok denne kvinnen tydeligvis som et kompliment (heldig for henne), for en felles venninne gjenfortalte hva hun hadde sagt dagen etter..."ikke rart mannen til Maimor sikler på meg heller da, så diger som hun er!" Jeg var jo også tilstede kvelden før og jeg tror jeg hadde merket det om han hadde siklet på henne gitt.

Så disse episodene, blant mange fler, er årsaken til at jeg uttalte meg som jeg gjorde og jeg beklager at det virket som om jeg mente at barn generelt fikk dårlige holdninger hjemmefra. Barna hennes kommenterer virkelig nærmest alle som er litt tykkere enn mamman deres, det er ikke bare jeg som har fått høre det.