Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-08, 02:50   #4
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varme pølser på termos. Hvordan gjør man?

Sånn gjør jeg det:
1: trekker pølsene i en kjele hjemme først,
2: varmer opp termosen med kokende vann, heller det ut,
3: putter pølsene oppi,
4: og heller LITT kokende vann ned i termosen igjen, skrur på korken og drar...

Jeg har ikke dårlig erfaring med oppløste pølser når jeg har fylt hele termosen med varmt vann, annet enn at pølsene kan sprekke og at vannet ikke er kult å bære..
Med litt kokende vann i termosen holder pølsene seg varme, og termosen blir ikke plagsomt tung (en liter vann er undvendig å slepe med seg, uansett om man er barn eller voksen..) Når man så skal spise, eller før man starter på hjemturen, heller man ut resten av vannet (avhenger jo litt om pølsene skal spises i flere etapper).
Jeg har prøvd meg frem med å ta med pølser og putte dem nedi rett før spising (dårlig resultat hos meg), putte pølsene uvarmet/utrukket nedi tremos med forvarmet termos og ikke forvarmet termos osv... Et minimum er å forvarme pølsene, syns jeg..
Sikkert flere alternativ som funker fint; alt etter hvilken termos man har..