Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-08, 14:21   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med skolebarn. Hva skal til for at du kontakter læreren utenom skoletiden?

Jeg har ikke skolebarn enda, men tror jeg bare ville ringt på ettermiddags- eller kveldstid for å gi beskjeder som det var viktig at læreren fikk før neste skoledag startet - sykdom eller død i familien, ting man hadde glemt å svare på innen tidsfristen og slikt. Ja, og så hvis det var noe vi hadde glemt og virkelig trengte å spørre om før neste dag (som "akkurat når/hvor er det NN skal møte opp til turen i morgen tidlig?"), men da ville jeg beklaget meg for å forstyrre. Hvis jeg ville snakke med læreren om noe, ville jeg ringt i arbeidstiden og avtalt et tidspunkt. (Om det f.eks. skulle være alvorlig mobbing som plutselig var kommet frem, så ville det jo uansett ikke bli noe verre av at man venter i tolv timer med å ringe.)

Mail har jeg ingen skrupler med å sende når som helst på døgnet, men jeg ville naturligvis ikke forventet svar på kveldstid. SMS har jeg lavere terskel for enn ringing; jeg kunne nok sendt en SMS og spurt om vi kan snakke om noe på telefon eller om jeg skal vente til neste dag med å ringe.

(Jeg ville derimot synes det var bare veldig bra om en lærer tok kontakt med oss på kveldstid for å snakke om poden og skolen. Det blir jo noe annet - foreldre er man døgnet rundt, og det ville være mye bedre for meg å ta denslags samtaler på kvelden enn i min egen arbeidstid.)