Tråd: Å bo i Moss?
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-08, 22:26   #8
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bo i Moss?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Plutselig har vi begynt å vurdere å bosette oss i Moss (innen få år).
Det kan være praktisk for oss på flere måter.

Noen som kan fortelle litt om Moss?
Positivt & evt negativt ved å bo der.
Er klar over mosselukta, og kjenner godt til den.
Har ofte tatt Bastøferga, ellers har jeg ikke vært der.

Noen felt i Moss som er ekstra bra å bo i, med tanke på små barn og oppvekst, skolekrets o.l. Barnehager og skoler som er gode?
Sjarmerende kafeer & butikker?
Svømmehall, kino?

Hørt at det er koselig på Jeløya, men litt usentralt + endel kø i morgenrushen.

Jeg er gift med en mossing, og hadde vi skullet bosette oss der hadde det definitivt blitt Jeløya, i området rundt kirken. Det er ikke så ille langt å gå til sentrum derfra, samtidig som det er ganske nært til Tronvik og skog. Jeg tror Ørejordet også er et greit sted å bosette seg med familie. Gubben har bodd noen år på Ørejordet og syntes det var et kjempefint sted å vokse opp, mens han hadde kamerater på Øreåsen (like ved) hvor det ikke var så bra miljø. Hvordan det er nå vet han ikke. De flyttet til Jeløya da han gikk i 6. klasse eller noe.

Mosselukta blir man, tro det eller ei, vant med etter hvert. Og det er mest som Scarlett sier at det er verst ved toglinja.

Kinoen der er brukbar, skjønt ingen Collosseum. Det er ganske gode shoppingmuligheter, det nye Amfisenteret har jo blitt riktig så fint, og nå bygger de også om Mosseporten. Hvordan kollektivsystemet er der er jeg også litt usikker på, men det er jo ikke Oslo...

Barnehager og sånt vet jeg i grunnen fryktelig lite om, bortsett fra at svigerinna mi jobber på en barneskole ved Krapfoss.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat