Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-08, 17:24   #7
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Nysgjerrig på hva toåringene deres spiser i løpet av en dag

Ser ut som min plugg spiser omtrent det samme som de andre to-åringene her. Men variasjonene er store. Spesielt til middag hvor han kan spise ingenting hvis det er noe han ikke er så glad i (det er til gjengjeld ikke mye!). Er det noe han liker godt som spagetti med kjøttsaus, pizza eller fiskegrateng kan han spise som en voksen mann.
Har fått beskjed av bhg at han ofte spiser mer enn de voksne!
Youghurt er noe vi må være litt restriktive på; han får gjerne en om dagen, men om han får lov ville han spist enorme mengder! Har ikke merket at det har noe å si på sovingen, men nå spiser han sjeldent det til kveldsmat...

MEN storesøster var ikke slik da hun var 2åring. Hun har helt frem til nå (blir straks fem) vært uhyre småspist. Når hun var rundt to år spiste hun kanskje en halv skive eller en halv youghurt til frokost. Ellers en bitteliten porsjon varmmat i bhg, et par bit av brødskivene i matpakka. Til middag spiste hun en veldig liten porsjon, og kanskje en halv skive til kvelds. Spedd på med diverse fruktmåltider selvsagt.
Svigermor var kjempebekymret fordi hun var/er så tynn (veier det samme som lillebror nå...). Men vi har sett at hun har energi nok og spiser mer når hun virkelig er sulten. Det samme fikk vi heldigvis bekreftet på helsestasjonen. Der fortalte de meg at mange storspisere plutselig spiste mindre rundt to år fordi vekstkurven flater ut.

Jeg er i dag glad for at vi ikke presset henne så mye på spisinga; i dag er hun kjempeglad i mat og smaker på alt som er nytt.

Litt rotete svar det her ser jeg..Beklager det!.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat