Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-08, 20:40   #51
Left
Passiv

Standard

Sv: Har du fremmedkulturelle venner?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Nei, akkurat nå er det vel dålig med fremmkulturelle venner. Egentlig er det litt stusslig med venner. :asosial og trøtt:

Grunnen er at jeg ikke er i noe miljø der det er fremmedkulturelle. Jeg har hatt noen fremmedkulturelle venner før, men har ingen kontakt med dem nå.

Samme her. På skolen jeg går på er det utrolig mange forskjellige nasjonaliteter (ca 50), men jeg opplever at jeg er for "gammel" til at det blir naturlig å omgåes dem så mye. De er forresten i det andre bygget, i hovedsak "oljefag" og logistikk, økonomi osv, slik at vi på helsedelen ikke har så mye med dem å gjøre.
Med små barn, og liten mulighet for barnevakt er det ikke så lett å være med på kulturarrangementer heller, selv om vi har fått helt nytt og fint studenthus, så derfor blir det lite kontakt med fremmedkulturelle. Desverre. Hadde mange gode arbeidskollegaer fra Pakistan, India, Kosovo osv tidligere, men har ikke kontakt med dem nå.
Barna mine er for små til å ha så nære venner enda, men det går fremmedkulturelle barn i bhg, så mulighetene er jo der.
I blokka vi bor, bor det flere fremmedkulturelle enn etnisk norske, men har ikke så mye kontakt med dem heller. Noen av ungene har vært litt inne hos oss, og sønnen min hos dem, men bortsett fra det er det lite kontakt.

Svar med sitat