Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-08, 12:29   #80
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?

Jeg har norskfødte med ikke-vestlig bakgrunn i nær familie, teller det? Til og med en (sekularistisk) muslim! Også har jeg venner fra Mellom-Amerika og Karibien. Jeg har en del friends-in-law også, men de regner jeg egentlig ikke med.

Jeg skjønner litt av tankegangen til HI, tror jeg. Jeg hadde nemlig en litt tilsvarende for 10 år siden; jeg kjente ingen åpent homofile. Det synes jeg var litt merkelig og noe bekymringsverdig - ikke fordi jeg skulle ha noen å smykke meg med, men fordi jeg statistisk sett burde kjenne noen. Hva var grunnen til at jeg ikke gjorde det? Gikk jeg i et ekstremt begrenset (begrensende) miljø, eller ønsket de av en eller annen grunn ikke å være åpen om det (til meg)?

Nå har dette endret seg temmelig mye (og jeg har forsåvidt også skiftet miljø), men jeg synes den samme øvelsen kan være grei å gjennomføre for seg selv på alle minoritetsgrupper. Er det noe med meg som gjør at jeg ikke har venner fra denne gruppen? Har jeg bevisste eller ubevisste holdninger som støter noen bort?

Man skal selvsagt ikke samle på venner for å være PK, det tror jeg ikke man klarer heller. Men en fundering over egne holdninger og fordommer en gang i blant er aldri å forakte.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat