Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-08, 22:41   #104
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Venstre er ikke liberalistisk, men sosialliberalistisk. Og når man vet hva det betyr, så stemmer rett og slett ikke påstandene dine. Så du ikke hva jeg hadde klippet inn fra Venstres sider litt lenger oppe?

Jo, jeg så det. Slik jeg tenker på politikk så er jeg både liberalistisk, sosialistisk og kapetalistisk så lenge det er mulig å få i både pose og sekk. Problemet oppstår når man ikke kan få alt. Hvis man velge, hvilken retning tar man da? Og det er vel ikke så veldig overraskende at det kan komme til skjæringene mellom disse retningene? At Venstre er sosialistisk i tillegg til å være liberalistisk er vel ikke noen bombe? Nesten alle partier i Norge har en sosialistisk side - unntaket er kanskje Frp og Demokratene.

Grunnen til at jeg kaller meg sosialist er at jeg velger sosialismen når jeg må velge. Dette er som de spørreundersøkelsene man har på FP hvor man spør: "Vil du helst ha pest eller kolera", og en del folk da svarer: "Men jeg vil ikke ha noen av delene! Dustepoll!" Hva velger du, hvis du må velge? Sosialisme eller liberalisme?