Sv: Har du og partneren samme politiske overbevisning?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg vil tro at en del ting har endret seg nå. Personlig har jeg tydeligvis hatt en ekstremt innovativ lærer ettersom vi hadde ukesplaner, stasjonsundervisning og tilpasset undervisning allerede da.
Det har det nok. Det tror jo jeg også. Men akkurat ukeplaner var forsåvidt et av virkemidlene som ble brukt for å hindre noen i å lære for mye gjennom å pålegge enorme mengder bortkastet arbeid på de som var i stand til å få det gjort da jeg gikk på skolen. Og det var naturligivs ikke alle lærerne på venstresiden som var udugelige den gangen heller, men tendensen var der helt klart. Og det er i den sammenhengen en enorm kontrast mellom disse to utsagnene (med mine uthevinger) fra denne tråden:
Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.
Noen personer på begge sider kan gå langt i å mene ting som i praksis tilsvarer dette, men det dreper enhver saklig debatt å insinuere at et slikt karikert bilde gjelder for alle.
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Ingen på venstresiden ønsker at idealtid eller at de som er flinke skal holdes tilbake.
Det første er rimelig og balansert og gir grunnlag for å diskutere hva man kan gjøre i den grad «karikaturene» er et problem, det andre er ansvarsfraskrivelse.
Ben "denial and repression make problems go away" Murphy
|