Sv: Har du vore på ferie med ein annan fam. el. venner der alt har gått gale?
Vært på ferie med foreldrene mine, og heldigvis har de skjønt at ting må gjøres annerledes neste gang. Var altfor mye "nå skal alle gjøre ting sammen". Var på besøk (ikke i Norge) til en del søskenbarn av min far, og der ble vi invitert til et nytt søskenbarn hver kveld til middag (ikke min far sin skyld). Når hverken jeg, min mann eller ungene skjønte språket og middager begynner rundt kl 21, så blir det ikke akkurat barnevennlig... Vi klarte å snakke oss ut av en kveld, og det var den fineste kvelden for oss. Da lekte ungene i gata med andre unger og jeg og mannen min koste oss med en flaske vin. Vi syntes ikke vi kunne klage eller protestere siden foreldrene mine spanderte turen.
Vi vurderer å reise til Danmark sammen med en annen familie i sommer og leie hus 1 uke. Men jeg er litt i tvil. Vi kommet selvsagt til å bli enig om at vi ikke trenger å gjøre alt "sammen". Men det er en del andre ting jeg er spent på, bl.a. at vi er en smule mer ryddig av oss enn dem... Ser for meg litt kaotisk hytte.... (kanskje lurt da med sluttrengjøring inkludert?....)