Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-08, 17:54   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du er uenig med noen i en tråd...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Som skilpadda sier: hvert innlegg er liksom som et datapunkt fra den brukeren, og hvis man feks tar de siste 10 innleggene fra bruker x og summerer dem så får man: moro, moro, fjas, kjedelig, reaksjonært pjatt, tåpelig, tåpelig, tåpelig, tåpelig, fjas, så vil ikke hovedinntrykket være så positivt.

Man starter vel tilnærmingen til hver enkelt med en sånn litt spørrende "hvem er du, hva står du for"-holdning, og så kartlegger man innlegg for innlegg. Ubevisst. Og det individuelle mønsteret med mest moro, mest klokt, mest varmt og koselig, mest syt eller mest reaksjonært pjatt vil etterhvert avtegne seg. Og så vet man etter en stund om folk er av slekta som kjenner Josef eller ikke.

Det er jo klart at man sitter med et generelt inntrykk av hver enkelt av brukerene her inne. I allefall de mest aktive. Det er jo forskjellene som gjør oss til personer og det er forskjellene som lager diskusjonene. Jeg har ikke noe problem å se hva du mener sånn sett på sikt. Men det var ikke det jeg mente.
Det jeg mener er om man er uenig den ene dagen, om man fordet klarer å se det bra i personen dagen etter? Eller om man er veldig bitter for diskusjoner veldig lenge?

Jeg kan ta et eksempel for min del da. Azi. ()
Vi er ofte uenige, men samtidig syntes jeg Azi er bra og fordi hun er en personlighet som bidrar mye. Jeg kan også fint se at hun er en bra person, selv om vi ikke alltid deler oppfatning om ting. Dermed så er det ikke vanskelig å "halshugge" henne ene dagen, men likevel ha det hyggelig den neste, fordi hun kommer med mye bra og. Vi er bare ikke enig alltid.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat