Sv: Om du er uenig med noen i en tråd ...
Jeg kan godt være rykende uenig med en person i en tråd, uten å dra med det over i andre tråder. Jeg går ikke rundt og er sur på en bruker og benytter flere tråder til å glefse til vedkommende. Men det er klart, over tid får man en viss oppfatning av at enkelte er veldig naive/bråkjekke/lite opplyste osv, og det farger nok det man leser. Det hender også jeg tenker over at velkjente brukere lettere hylles for gode innlegg enn nyere/ mer ukjente brukere. Jeg synes også f.eks Sitron får unødig mye pepper ofte.
En ting jeg synes er tåpelig, både IRL og på nett, er om en bruker er veldig flink til å synge ut om hva andre bør og ikke bør gjøre, og ikke tåler å få samme typen tilbakemeldinger selv. Det tar seg dårlig ut å belære andre om hvordan de bør forbedre vaner og levesett, for så å sutre om noen pirker så vidt i en eller annen ting de er dårlige på eller ikke får til. Jeg stusser også litt på brukere som hovedsaklig skriver om hvor flinke de er til alt mulig, og aldri forteller om en flause eller at de er glemske eller noe annet som gjør dem litt mennesklige. Det er ikke mange som er slik, men de finnes. (Misforstå meg rett, det må være lov å være flink, men jeg synes det er litt rart om noen nesten utelukkende deltar i tråder som omhandler riktig mat, riktige klær, riktig vogn, riktig ditt og datt.)
|