Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-08, 12:53   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religion og sånn

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Smiths venner har, eller kan også ha visse restriksjoner på feieringer som f eks bursdag.. I området hvor jeg bor er det mange Smiths-familier, og de yngre generasjonene er langt mer frigjorte enn de var før (damene kan bruke bukser fremfor skjørt og kjoler , trenger ikke alltid ha langt hår/ oppsatt i hestehale, o.l). En av familiene vi"kjenner" (de har 2 barn som er jevngamle med mine 2 barn), der feirer de bursdag innimellom, barna får gå i andres bursdager av og til (inkonsekvente foreldre ), og hvis jeg har hørt og skjønt riktig, er det fordi de ikke ønsker at barna skal føle seg utenfor de "vanlige" tingene som skjer i miljøet.. Godt argument, syns nå jeg, med tanke på det sosiale...

:Prøver å ikke le høyt:

For det første er det veldig søtt med alle de som mener at siden de kjenner noen i en sekt eller religion som gjør noe, så gjør alle i den religionen det samme.

For det andre, jeg kjenner mange smittis'er, eller medlemmer i Den Kristelige Menighet. Den største utgiften de har er vel strengt tatt bursdager og jul. Deres livssyn har offentlig ingen restriksjoner mot feiringer av det slaget.

For det tredje, idiotargumentet om at man skal følge røkla for å gjøre det lettere for barna sosialt, klarer sjeldent annet enn å provosere meg. Mener man noe, så stå nå for guds skyld for det! Hykling med prinsipper gjør ingenting annet ennå forvirre barn og gjøre dem usikre på hva som egentlig er poenget med ting og tang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat