Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-08, 13:27   #34
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Religion og sånn

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har linser, og leser dermed ikke med briller i det hele tatt. Linsene mine er så vidt jeg vet ikke forutinntatte, men kjenner igjen gamle, oppbrukte svadaargumenter når de ser de.

Don't get me started on Jehovas Vitner og bursdagsfeiring. Jeg kan love at det er ganske uaktuelt å offentlig, innen menigheten, lempe på bursdagsfeiringsprinsipper.

Det kan så være... Så bra for deg at du kjenner igjen de, da.
Jeg har ikke behov for å skrive på meg krampe for å utdype (gjette meg til ?) hva som ligger bak andres vurderinger i forhold til egen religion og valg i fht til offentlig godkjent praksis innenfor deres egen menighet. Men på generelt grunnlag tenker jeg det er fornuftig å vurdere prinsippene sine opp mot hensynet til barna= hva er verdt å stå for, og hva er ikke... Hvis barn lider under religionen/livssynet til foreldrene ser jeg positivt på det, mtp de foreldrene som ser det selv, eller i det minste reflekterer over det. Det går litt inn under velg-dine-kamper-kategorien for min del...