Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-08, 19:07   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordbruk i vitenskapelig artikkel

Man kommer vel ikke utenom bruk av man/en. Jeg tror ikke det er noen regel som sier at det ene er bedre enn det andre.

Man kan skrive både undersøkelse og studie (en studie; men hva forskjellen er, er jeg usikker på, vær i alle fall konsekvent).

Et design.

Språkbruk generelt: det er aldri en ulempe å skrive godt og forståelig, uansett hvor vitenskapelig man tilstreber seg å fremstå. Man bør holde seg til fagterminologi, og det er ikke nødvendig med lange forklaringer av begreper som de artikkelen er ment for forventes å kunne, men utover det synes jeg man kan holde seg til et språk som er lettlest og gjerne fengende (bare fordi man driver med vitenskap betyr det ikke at man liker å sovne over lesestoffet).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat