Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?
Husker jeg skiftet og mamma sa: "Oiiiiiiiiii! Du har visst fått cellulitter allerede! Ja, det hadde aldri jeg da jeg var ung!"
Jeg var da 16 år, 175 cm høy og veide 54 kg. Og ikke hadde jeg cellulitter da, og har heller ikke fått det nå.
Men husker jeg gikk rundt å spurte gode venninder om de kunne se om jeg hadde det i en periode etterpå.
Det er ofte fra sine egne man skal ha det!
Ellers kan jeg ikke huske en eneste negativ kommentar, bare masse positive. Kanskje jeg ikke er så dårlig på å ta komplimenter som jeg tror, og at de stygge kommentarene bare preller av som vann på gåsa?
Som jeg sier til min datter på 6 år, at mennesker kan være slemme mot andre når de har vondt inni seg. Tror mange a slengkommentarene kommer av akkurat det, og at det har lite med oss å gjøre.
Når det gjelder barn så er jo visstnok de og fulle folk de eneste som snakker sant? Mine har ikke kommentert vekt hos andre, men jeg husker en episode hvor vi gikk forbi 3 norske (men med asiatisk) utseende, og datteren min, da 3 år, utbrøt: De var stygge i ansiktet mamma, med de rare øynene! Da var jeg flau da! De trodde sikkert jeg var den rasisten.