Sv: Er dette barnehagens oppgave?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.
Helsesøster har jo liten mulighet til å følge opp overvekt. De ser jo barna uhyre sjelden etter spebarnsalder.
Jeg synes definitivt at barnehagen har lov til å komme med enkelte retningslinjer når det gjelder matpakka, men helt klart innenfor visse grenser (ref. den tråden om barnet som ikke fikk ha prim på brødskiva i barnehagen). Hvis barna kommer med en 3 pakk med kvikklunsj og blir skikkelig sukkerhøy, så blir det jo et problem for barnehagen. Da bør det være lov å gi beskjed om at maten er uegnet.
Jeg tror nok de har gjort det flere ganger og det informeres om at "godteri og kaker" ikke er tilatt i bhagen. Men det ser ikke ut til å synke inn hos disse foreldrene, barna fortsetter å ha med seg kaker og godis. Tror ikke helt bhagen vet hva de kan gjøre for å få slutt på det, det er i alle fall et stort irritasjonsmoment for mange av oss. Jeg får jo detaljert rapport nesten hver dag om hva **** hadde med seg i matboksen, og nå som de har begynt å spise ettermiddagsmåltidet ute igjen og de voksene ikke har like bra oversikt så begynner "byttingen" igjen av mat. Lillemor var svært så fornøyd med å ha byttet bort druer og et knekkebrød mot 2 plater kvikklunsj forleden 
|