Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-08, 23:10   #23
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette barnehagens oppgave?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Helsesøster har jo liten mulighet til å følge opp overvekt. De ser jo barna uhyre sjelden etter spebarnsalder.

Jeg synes definitivt at barnehagen har lov til å komme med enkelte retningslinjer når det gjelder matpakka, men helt klart innenfor visse grenser (ref. den tråden om barnet som ikke fikk ha prim på brødskiva i barnehagen). Hvis barna kommer med en 3 pakk med kvikklunsj og blir skikkelig sukkerhøy, så blir det jo et problem for barnehagen. Da bør det være lov å gi beskjed om at maten er uegnet.

Jeg tror nok de har gjort det flere ganger og det informeres om at "godteri og kaker" ikke er tilatt i bhagen. Men det ser ikke ut til å synke inn hos disse foreldrene, barna fortsetter å ha med seg kaker og godis. Tror ikke helt bhagen vet hva de kan gjøre for å få slutt på det, det er i alle fall et stort irritasjonsmoment for mange av oss. Jeg får jo detaljert rapport nesten hver dag om hva **** hadde med seg i matboksen, og nå som de har begynt å spise ettermiddagsmåltidet ute igjen og de voksene ikke har like bra oversikt så begynner "byttingen" igjen av mat. Lillemor var svært så fornøyd med å ha byttet bort druer og et knekkebrød mot 2 plater kvikklunsj forleden

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat