Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-08, 14:26   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette barnehagens oppgave?

Barnevernet har jo som nevnt plikt til å sende bekymringsmelding der det er behov, men jeg tror og har fått inntrykk av at det er en svært høy terskel for å varsle barnevernet, og at det er mye som "vanlige folk" anser som omsorgsvikt som godtas, ellers ville barnevernet vært enda mer overarbeidet enn dem er. Det er vel ingen hemmelighet at det mange tilfeller som ikke fanges opp.
Jeg ser ikke problemet med at barnehagen tar opp evnt overvekt og påfølgende hemming i lek og aktivitet som følge av dette, all utvikling og positiv/negativ utvikling tas jo opp på foreldremøter. Jeg ser heller ikke problemet med at de i noen tilfeller ser at det kan være gunstig å kontakte helsesøster som kan ta videre veiledning. I en slik diskusjon kan man jo ikke ta utgangspunkt i at alle foreldre ser overvekt, anerkjenner et problem og at de gjør noe med det. Ref. kvikklunsj i matpakker etc. Det er ikke alle som gjør det, og da trenger foreldre og barn hjelp.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat