Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?
Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.
Å, jeg bruker det mye lenger enn det! Her i huset gjelder nesten motsatt problem - nye ting blir liggende ubrukt, mens vi foretrekker å bruke det eldgamle som er utslitt, men mykt og godt. Vi har fortsatt håndklær her i husstanden som vi hadde med oss hjemmefra for 15 år siden (og som da ble ansett som pensjonert av våre foreldre).
Er helt på linje med Elinblu her. Bortsett fra laken (som vi måtte kjøpe nye for å passe til den nye senga vår) kan jeg faktisk ikke huske å ha kjøpt et eneste sengesett i hele mitt liv. Og så godt som ingen håndklær heller. Noen som fremdeles er i daglig bruk er fulgt med fra barndomshjemmene våre, og jeg har både sengetøy og badehåndkle som jeg jeg vet at jeg fikk da jeg var ca 7 år. Og noen hvite som vi fikk til bryllupet for snart 9 år siden er jo blant de "nye og fine"... 
(Til samme anledning fikk vi også et par brune stretchlaken av en gammel nabo, men de har på mystisk vis aldri kommet seg ut av plasten.)
Men vi har fått sengetøy til jul, og det er faktisk både hyggelig og deilig å bruke. Håndklær liker jeg best velbrukte - jo tynnere, jo bedre. Tykke, tettvevde frottéhåndklær er noe av det verste jeg vet. 
|