Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-06, 08:14   #71
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til jul

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det spiller en rolle når det diskuteres på bakgrunn av hans religion.

Tja, jeg har ikke inntrykk av at det er så mange som gjør det. Jeg synes i alle fall at folk får lov til å servere gjestene den maten de har lyst til - helt uavhengig av hvor religiøs man er. Jeg innviterer av og til folk hjem til oss på middag og da forventer jeg at de spiser det jeg serverer. Hadde de kommet med egen mat tror jeg ikke de hadde blitt innvitert flere ganger.

Jeg synes Kanne oppsummerte det bra. Takker man ja og er gjest så får man bare spise det som blir servert. Jeg synes religion, allergi og diverse sykdommer er greie unnskyldninger. Men selv om man har cølliaki og ikke tåler mel synes jeg man skal avklare det med verten/vertinnen før man tar med seg egen mat.

Men jeg synes også at maten er en grunn til å takke nei. Jeg hadde ikke koset meg hos noen som serverte lungemos på julaften. Men jeg hadde ikke sagt det: "Hallo, vi gidder ikke å feire jul hos deg fordi maten din smaker ræva." Tror jeg hadde holdt meg til: "Vi vil gjerne skape våre egene tradisjoner og feirer derfor hjemme i år."