Sv: Spinnoff: Partnerspionasje
Opprinnelig lagt inn av nolo, her.
Jeg har ikke noe å skjule, verken økonomisk eller i meldinger, men jeg ønsker å ha noe for meg selv, og syns at det kan han og få ha. Vi er to personer, ikke én organisme.
Jeg ønsker også å ha et privatliv i forhold til mannen min. Men det er på et annet nivå, for min del. Jeg ønsker å kunne snakke i telefonen alene av og til. Være på bade alene. Ha egne venner. Gå ut og ta meg en kaffe sammen med andre etc.
Men jeg har som sagt ikke noe behov for en privat sfære på mail, sms eller post. (Nå må jeg ogås legge til at mannen min er absolutt uinteressert i å lese mine ting. Feks kan jeg godt få SMS hvis jeg hviler, og mannen titter ikke på den i det hele tatt, synes det er litt kjedelig. Men jeg har jo ikke opplevd det motsatt - noen som snoker. Kanskje jeg hadde hatt en annen innstilling, da?)
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Privat er ikke det samme som hemmelig. Jeg synes det er vanskelig å begrunne eller definere hvorfor jeg ønsker et privatliv selv om jeg ikke gjør eller sier noe "hemmelig" - jeg bare ønsker det.
Grunnen til at jeg ønsker å ha noe for meg selv er rett og slett at jeg hadde blitt sprø av å alltid forholde meg til samme person. Så det er ikke det at jeg ikke skjønner at folk vil ha litt pause fra hverandre, det er bare det at SMS, mail eller post, ikke går inn i min private sfære.