Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-08, 22:20   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er forbrenning alt?

Bare for å korrigere meg selv, det er ikke musklene i seg selv som blir fett, men hvis man spiser for mye proteiner så blir de lagret som fett, de blir ikke gjort om til muskler, hvis du forstår hva jeg mener? Proteiner er byggesteine som blir muskler, men man må trene for å bygge muskler, og det holder med de proteinene man naturlig får gjennom kosten. Som bør være 50-60% karbohydrater (vel å merke komplekse karbohydrater (grove korn, frukt, grønnsaker, minst mulig sukker og enkle karbohydrater. En karbohydrat er ikke en karbohydrat, og Fedons glykemiske indeks har noe for seg). 30% fett (fett er heller ikke fett, det er flerumettet fett man vil ha i seg) og 10-20% proteiner.

Poenget er enkelt og gret at når kroppen skal forbrenne så velger den det som er enklest tilgjengelig, og er karbohydrater. Og i motsetning til protein så kan karbohydrater lagres som energi i kroppen. Det omdannes til glykose og lagres som glykogen i lever eller muskler, og omdannes vanskelig til fett, da det er en veldig energikrevende prosess.

Fett lagres som fett i kroppen, og hentes som energi når glykogenlagerne i kroppen er tomme. Deretter går kroppen løs på proteinene som er lagret. Og da tydeligvis like gjerne dem man har i musklene, som dem som er lagret som fett.

Hvis jeg har forstått alt riktig da. Hvis noen som har pittelitt mer kunnskap enn meg om dette føler for å korrigere meg, så feel free

Summa summarum så er kroppen en kompleks ting, gitt.