Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-06, 11:42   #11
Svaggen
Aktiv

Svaggen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Til dere med masse klær

Har vel egentlig ikke så fryktelig mye klær, kaster mye etterhvert, men har et lite skap så det gjelder å sortere godt.

Vi har klær i en skyvedørsgarderobe på soverommet vårt som går over hele ene veggen. Inni har vi selvlaget innredning. Skapet er ikke så dypt som et vanlig klesskap, da ville det stjålet for mye av rommet, men det er bredt. Vi valgte derfor å ha hyller på hver vår side, og de er bare 30 cm dype, men er hele 80 cm brede så jeg får plass til ca. 3 stabler med gensere/bukser på hver hylle. Liker dette bedre fordi det gir meg bedre oversikt enn i et vanlig klesskap hvor klærne ligger i stabler bak hverandre.
I midten av skapet har vi oppheng fra Ikea til klær som må henge på kleshengere; kjoler, skjørt, dresser, bluser osv. + et eget oppheng til slips og belter.
Nederst i skapet (på gulvet) har jeg sko i skoesker som stables.
Helt øverst på en hylle som går tvers gjennom skapet har jeg veskene mine.

Jeg sorterer bukser etter type; to stabler med jeans, og en med tynne bomullsbukser og sorte bukser osv.
Har en hylle med 3 plastbokser fra Ikea; en til truser, en til bh'er og en til sokker.
En hylle til gensere, og de sorteres etter type slik som buksene.
En hylle til topper og t-skjorter.
Nederst i skapet ligger raggsokker, stillongser, ulltrøyer o.l. som brukes om vinteren.
Øverst i skapet ligger sommertøy som bikinier, shortser o.l.

Jeg er veldig fornøyd med klesskapet vårt nettopp fordi vi har laget innredningen selv. Løsningen vi valgte var godt gjennomtenkt på forhånd, og fungerer utmerket for oss.