Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-06, 12:54   #85
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til jul

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Julen er en høytid med mange følelser - som kan virke irrasjonelle på mange. Men jeg synes at flere av dere er ganske strenge med de som ønsker å ta hensyn til sine egne tradisjoner og ønsker på julekvelden. Noen svar bærer preg av å tviholde på politisk korrekthet...

Jeg kunne også godt tenke meg å vite hvilke svar du tenker på her. Jeg synes de fleste virker som om de har forståelse for at man har egne juletradisjoner man ønsker å ta vare på, men jeg synes likevel at det å kreve at noen andre lager mat som de selv ikke ønsker, og som sannsynligvis aktivt byr dem mot, er å være ganske vrang. Da tar man jo heller ikke så veldig hensyn til hvordan de ønsker å feire jul?

Ellers så er jeg enig med deg i at i stedet for å irritere seg i årevis, eller evt. bestemme seg for å ikke komme, så kan man ta det opp på en pen måte med svigermor og komme med forslag til løsning. (Men jeg synes fremdeles det ville være litt ufint å be en muslim om å servere svinekjøtt, når man vet at vedkommende helst vil unngå dette.)