Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-06, 12:56   #86
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til jul

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg tviler på om min svigermor hadde blitt grinete om jeg tok med pinnekjøtt i julen, dersom hun insisterte på å lage svineribbe. Jeg er ikke kresen i matveien, men svineribbe synes jeg absolutt ikke er godt. Ser ikke noe poeng i at jeg skulle "lide" meg gjennom måltidet dersom det kunne løses med medbragt mat, og ingen ble sure? Men det forutsetter litt kommunikasjon i forkant da

Jeg synes det ville være temmelig sært om man skulle ta med seg sin egen julemiddag når man skal spise julemiddag hos noen andre, jeg. Jeg synes det er helt greit å ta med seg et bidrag til julefeiringen som man selv er vant til, f.eks. juleøl fra hjemstedet sitt, en kakesort man selv pleier å bake, en påleggssort eller lignende, men da er jo dette et bidrag til fellesskapet, som man deler med de andre, og dermed deler sine egne juletradisjoner med dem. Å ta med middag til seg selv, derimot, og så sitte og spise dette mens de andre spiser det vertskapet serverer, er og blir sært for meg. Ikke galt eller slemt, men sært. Men det er klart, snakker man sammen på forhånd og alle synes det er greit, må man for all del bare gjøre det.