Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-06, 13:13   #89
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til jul

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det ville være temmelig sært om man skulle ta med seg sin egen julemiddag når man skal spise julemiddag hos noen andre, jeg. Jeg synes det er helt greit å ta med seg et bidrag til julefeiringen som man selv er vant til, f.eks. juleøl fra hjemstedet sitt, en kakesort man selv pleier å bake, en påleggssort eller lignende, men da er jo dette et bidrag til fellesskapet, som man deler med de andre, og dermed deler sine egne juletradisjoner med dem. Å ta med middag til seg selv, derimot, og så sitte og spise dette mens de andre spiser det vertskapet serverer, er og blir sært for meg. Ikke galt eller slemt, men sært. Men det er klart, snakker man sammen på forhånd og alle synes det er greit, må man for all del bare gjøre det.

Sært og uvanlig er jeg jo igrunnen enig i at det er Men for noen er det kanskje viktigere med tradisjonen rundt hva som serveres, enn for andre.

Jeg hører ikke selv inn i den kategorien, men har forståelse for at folk faktisk ikke synes det blir ordentlig jul uten "sin" julemat.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat