Sv: Banning
Hadde en diskusjon med mine svigerforledre og mann i går. Storesøster har plutselig tatt opp fy faen i vokabularet og sa det veldig mange ganger i setninger her en dag. Jeg sa til henne hver gang. Ikke kjeft men gjorde henne oppmerksom på at det ordet vil jeg ikke høre. Dette nevnte jeg under søndagsmiddagen i går. Det er vel bedre å la det passere uten å si noe sier min svigermor, så er det ikke spennende lenger. Skjønner godt hva hun mener om barna prøver å provosere deg ved å si det, men når det plutselig er en del av språket vil jeg si noe.
Ble en diskusjon ut av det da. Men det irriterer mest er jo i sedvanlig stil at gubben er jo enig med sin Mamma og muligens Pappa (i dette tilfellet var det han også for en gangs skyld). Alle de banner hva jeg vil si mye. Jeg bannet nok en del før, men etter jeg fikk barn prøver jeg å skjerpe meg. Hender nok det kommer en kraftsalve eller to om noe går galt, men prøver...