Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-08, 10:07   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Hvis jeg skal svare ut i fra bakgrunnen til dette forumet og forhistorien for det så vil jeg si at takhøyden på FP består i at man ikke sensureres av forumledelsen. Det vil si at jeg skriver det jeg ønsker, men at jeg selv må stå ansvarlig for det og at de andre medlemmene står fritt til å være uenige og til å motsi alt de orker. I de tilfeller der noen går kraftig over streken eller skriver noe som mange er uenige i etc. så vil forumets medlemmer drive en slags selvjustis for å korrigere uønsket forumadferd. Forumledelsen griper kun inn ved å styre tråder og ved sensur i tilfeller med grov personsjikane, rasistisk propaganda, markedsføring av kommerse produkter eller andre helt uakseptable temaer.

Andre steder vil antakelig høy takhøyde oppfattes som at alle er velkomne, og at ingen skal kritiseres eller rettes på fordi det er viktigere at alle føler seg velkommen og føler seg hjemme. Hvis dette skal gjennomføres er det vanskelig at medlemmene selv korrigerer hverandre og da må forumledelsen trå til og sensurere i større grad enn her. Ofte innebærer denne forumformen at medlemmer kan sanksjoneres med utestengelse, posteforbud o.l. Noe som etter mitt syn strider med begrepet høy takhøyde.

Jeg vil kanskje si at takhøyden på FP betales med at ikke alle finner seg til rette her. Man må nok være litt tøff i kantene og tåle å få passet sitt påskrevet. Jeg tror veldig mange av oss som har vært her siden begynnelsen trives best med denne forumformen, men jeg ser jo at andre syns det er utidig at nye medlemmer blir korrigert for det ene og det andre. Selv har jeg en ganske klar forestilling av hva slags forum jeg trives med og hva slags forum jeg ønsker at FP skal være. FP slik det er i dag er nok det nærmeste jeg noengang kommer mitt idealforum.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat