Sv: Takhøyde i forum
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Det er fint lite her inne jeg reagerer på, det eneste er at det ikke blir sagt eller gjort noe som helst når tråder av nykommere som føler de har fått en dårlig mottakelse fjases bort med latterliggjøring av problemstillingen og at den sporer helt av med fjas. Hadde jeg fått en sånn velkomst i forumverdenen hadde jeg nok takket for meg fort. (Tenk så mye bra dere hadde gått glipp av da! )
Det er jo det som er litt vanskelig da, hva er bare sunn motbør, hva er for kvass kritikk? Du selv var jo på en måte en av de som var kvasse i en av de trådene Siri tok frem som eksempel på de hun syntes gjorde et dårlig mottak for nye.
Sånn som jeg ser det er det vanskelig å komme utenfor de to ytterpunktene: Sensurering ved uenigheter eller sensurering kun ved formelle ting som reklame etc.
At folk ikke oppfører seg fra tid til annen tror jeg man best hindrer med at alle på forumet er aktive når det skjer noe som de synes er å gå over streken. Jeg fikk kritikk i den samme tråden som du fikk kritikk for, og det er helt greit, og jeg gir kritikk de gangene jeg synes noen går over streken. Det er sånn det skal være mener jeg, forumet må drive selvjustis.