Sv: Takhøyde i forum
Tja.. er litt usikker angående takhøyden her. Det er selvsagt riktig at man kan si sine meninger og at man får mage gode diskusjoner ut av det.
Likevel er det jevnt over (slik jeg oppfatter det) en forholdsvis homogen gruppe medlemmer. Med det mener jeg at jeg opplever at det er ganske mange som har de samme holdningene og verdiene. Jeg liker det, det er derfor jeg er her, men jeg opplever at takhøyden ikke er fullt så stor når det kommer noen som avviker for mye fra dette. Da tenker jeg ikke bare på at man har ulikt synspunkt i saker, men at skall man vinne en diskusjon her, så forutsetter det at man feks kjenner spillereglene og kan uttale seg med korrekt skriftspråk.
Det er noen oppfatninger som regjerer her på forumet, feks så finnes det neppe noen som stemmer Frp her, eller som tør å innrømme det. 
For nykommere kan det nok også merkes ekstra godt siden det er mange som kjenner hverandre her, og tonen i trådene bærer preg av litt "gjengmentalitet" noen ganger.
Men som sagt tidligere: dette er bra forum på mange måter, også nettopp av de grunner jeg har nevnt ovenfor. 
|