Sv: Til alle som jobber i helsesektoren
Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.
Grunnen til at jeg lurte på om dette var et seriøst innlegg var at det er mange "tulle innlegg" om ting rundt omkring på forskjellige forum.
Har vært på forskjellige sykehus og avdelinger må virkelig tenke etter på dette men kan ikke si at jeg har vært borti noen med lange negler og masse smykker etc.
Men det er klart at det er en uting der sånt skjer.
Jeg har sett virkelig mye horribelt på dette området. Jeg har hatt en mor som i perioder av oppveksten min var mer innlagt på lungeavdelingen enn hjemme (de første årene fikk jeg ikke besøke henne engang pga smittefaren for tuberkulose), og jeg har selv jobbet ved tre forskjellige sykehjem og i hjemmesykepleien (samt hatt praksis i fire ulike sykehjemsavdelinger og i hjemmesykepleien). Der finnes desverre veldig mye rart der ute både av smykker, lange negler og neglelakk, og løst hår osv. Ganske skummelt synes jeg. Men de fleste er veldig flinke altså, bare det at man legger så godt merke til dem som ikke gjør som de bør.
(Liten digresjon: Noe jeg forøvrig også har merket meg er at mange av dem som ikke gjør som de bør er ofte veldig populær blandt pasientene også, så kansje de har en spesiell personlighetstype? )
|