Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-08, 10:20   #10
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om leie av feriehus i Danmark?

Vi ferierer fast i mannens families sommerhus i Ebeltoft, det blir øst-Jylland. Her er det ganske rolige vindforhold i forhold til vestkysten, men ikke like fine strender. Men de holder fint for oss, langrunde og barnevennlige. Og selve byen Ebeltoft er en veldig koselig dansk by, med små gågater og stokkroser, kafeer og bra shopping!

Barnevennlige aktiviteter i nærheten er Ebelfotf ZOO, Ebeltoft hoppe/lekeland, Fregatten Jylland (diger treskute med museum), Akvariet i Grenaa, Randers Regnskov og sikkert mye annet som du får info om på turistkontoret i byen.
I nærheten finnes Djurs Sommarland, som anbefales! http://www.djurssommerland.dk/
Der er det er store grønne flater hvor man kan ha en god piknikk, alt er "gratis" når du først har betalt for å komme inn, og de har bl.a. badeland. Det "roligste" og mest behagelige sommerlandet jeg har vært i. Et must!

Vi pleier å ta ferje fra Oslo til enten Fredrikshavn eller Hirtshals, og deretter kjøre de 2-3 timene ned. Man kan også ta hurtigferje Gøteborg-Fredrikshavn, eller ferje fra Varberg (Sverige) til Grenaa, ca. 20 min. kjøring fra Ebeltoft. Vi kommer også noen ganger fra København, da går det hurtigferje fra Odden til Ebeltoft (dyr!).

Nå følte jeg nesten som om jeg jobbet i et turistbyrå, men det er så fint her! Og jeg sitter jo bare her og venter på å føde jeg, så hvorfor ikke skryte litt av Ebeltoft.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat