Sv: Hva gjør man når man er invitert bort til jul
Angående å ikke like mat: Nå er jeg gravid og sær akkurat nå, men det er jo mulig noen har det sånn med enkelte mattyper bestandig, som jeg nå har med laks: Det er skrekkelig ufyselig og jeg vemmes bare ved tanken. Å spise det blir så kvalmende at det virkelig vile ødelagt matgleden min og mitt velvære om jeg måtte spise det i et middagsselskap. Hvis man får forsyne seg selv (det er vel vanligst?) så er det jo ikke noe problem: Man tar masse poteter, grønnsaker, saus, en biiiiitteliten laksebit som man kan mose forsiktig i stykker og la bli borte, og spiser det man liker, ganske enkelt.
Men senest i dag fikk jeg servert laks til lunsj, ferdig dandert på tallerken. Det var på et hotell, og vi hadde ikke noe valg selv på maten. og da velger jeg altså å spise grønnsaker og poteter og la laksen ligge. Det var uansett ALTFOR mye mat, så jeg hadde ikke hatt mulighet til å spise opp uten å sprenges samme hva.
Kan jeg få feedback fra høflighetspolitiet på den? (Og altså ikke bare for gravide)