Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-08, 10:36   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Nei det er viktig å skille mellom promille eller ikke!

Men - om enkelte ønsker å legge inn et ekstra døgn som "buffer" mellom når man drikker et glass/har promille og når man faktisk kjører er jo det helt greit for meg.

Det jeg imidlertid lurer litt på er om disse personene også kutter ut bilkjøringen når de er slitne, ikke har fått sovet nok, eller har influensa/er forkjølet?

Ja jeg stusser virkelig over at man er SÅ nazi på dette ene vinglasset flere timer før en evt biltur, når man garantert er mindre skikket til å kjøre etter en tøff natt med lite søvn, når man har hodepine eller er ute av form, når man er stressa for noe osv.

Skjønner godt at man vil legge inn et døgn mellom et skikkelig rotbløyte og en biltur ja. Det bør man jo, så man VET at man ikke har promille. Men det blir en annen sak enn det ene glasset syntes jeg.

Om man drikker et glass og kjører 6 timer etterpå... evt om man drikker 6 glass og kjører 24 timer etterpå. Sånn sett burde man jo satt bilen i garasjen i 36 timer etter man drakk siste enhet. Om det skal være rimelig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat