Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon
Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.
Min far mente det var greit i borgerlige sammenhenger, som feks borgelig ungdomsfest, men ikke kirkelig, det hadde han selv vegret seg for. De hadde ikke alkohol i min konfirmasjon i det hele tatt, men så hadde vi ikke noe enormt selskap heller, vi har ikke så mye familie i Narvik.
Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.
Så vidt jeg kan huske har det alltid blitt servert alkohol i konfirmasjoner og dåper hos oss. Vi skal også servere dette til Storemors communiòn neste helg. Blir det helt feil det da eller? 
Jeg vet ihvertfall at her i byen i den katolske menigheten er det vanlig at presten får en dram når han drar rundt og besøker de ulike konfirmantselskapene.
Vi serverte ikke alkohol i barnedåpen, siden vi holdt den i et lokale der det ikke er tillatt med alkoholservering. Vi hadde mineralvann og kaffe og freeze som alternativer på drikkefronten. Hadde vi hatt dåpen i et annet lokale hadde vi antagelig tilbydt øl eller vin til maten til de som ønsket det. Vi hadde alkoholservering i bryllupet vårt også, og der var det masse barn til stede.