Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-08, 16:00   #34
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Min far mente det var greit i borgerlige sammenhenger, som feks borgelig ungdomsfest, men ikke kirkelig, det hadde han selv vegret seg for. De hadde ikke alkohol i min konfirmasjon i det hele tatt, men så hadde vi ikke noe enormt selskap heller, vi har ikke så mye familie i Narvik.

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Så vidt jeg kan huske har det alltid blitt servert alkohol i konfirmasjoner og dåper hos oss. Vi skal også servere dette til Storemors communiòn neste helg. Blir det helt feil det da eller?

Jeg vet ihvertfall at her i byen i den katolske menigheten er det vanlig at presten får en dram når han drar rundt og besøker de ulike konfirmantselskapene.

Vi serverte ikke alkohol i barnedåpen, siden vi holdt den i et lokale der det ikke er tillatt med alkoholservering. Vi hadde mineralvann og kaffe og freeze som alternativer på drikkefronten. Hadde vi hatt dåpen i et annet lokale hadde vi antagelig tilbydt øl eller vin til maten til de som ønsket det. Vi hadde alkoholservering i bryllupet vårt også, og der var det masse barn til stede.