Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-08, 16:01   #35
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Nettopp. Jeg har vokst opp med at det serveres vin/øl til bedre middager, og det samme har mine barn. Jeg ser derfor ikke helt problemet med å servere dette i dåp/konfirmasjon. Om noen av de inviterte hadde et kjent alkoholproblem ville selvfølgelig saken stilt seg annerledes. Men så lenge de voksne vet å nyte fremfor å bælme, ser jeg ikke problemet.

Ikke sant. Fyll er overhodet ikke ok. Et glass vin til maten går helt fint.

Jeg synes det er greit at barn vokser opp med dette som en naturlig ting, og som ikke automatisk setter likhetstrekk mellom vin og rølpe-helgefyll.