Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-08, 17:22   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mener du det er uhøflig å ikke servere alkoholholdig drikke?

Tja, for meg vil det være det. Spesielt til type mat der det er vanlig og godt med vin til. Jeg snakker ikke om at man ikke klarer seg uten eller at det ikke er fest uten, men jeg ser ingen grunn til å ikke tilby det til gjester som liker vin til maten. Jeg skjønner ikke utsagnet om at voksne folk ala tante Gerda og bestefar ikke kan nyte vin eller øl til maten fordi barna ikke kan det. Og jeg skjønner absolutt ikke hvilken skade det har for barn, så framt ingen har alkoholproblemer. For meg blir det fanatisk å ikke kunne servere vin eller øl til maten eller konjakk til kaffen med barn til stede, av den grunn at det er barn til stede.
Det ble servert vin i min konfirmasjon og andre i familien sin, jeg har servert i naboens dåp med kelnerantrekk stående på rekke med fiiin servering til treretters middag. Men jeg har også vært i mange uten, hver sin smak, men jeg skjønner ikke helt at det skal være noe å reagere på den ene eller andre veien, dog reagerer jeg på argumentene for avhold.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat