Sv: Full barnehagedekning, men hva med kvaliteten?
Jeg må signere Teofelia her. Det er dessuten svært mange barn som i årevis forut for full dekning og denne delen av debatten har fått plass ved barnehager som ikke har førskolelærer. I familiebarnehagen mine barn gikk var det førskolelærer 1 time pr uke på 8 barn (hvis jeg husker riktig). Og var hun syk eller på ferie kunne det gå lang tid før en med pedagogisk bakgrunn var innom, det samme når bydelen manglet førskolelærer. Dette har vært og er hverdagen for tusenvis av barn, hvertfall i Osloområdet.
Jeg er enig i at det bør være et mål å ha full dekning i personalet med pedagogisk utdanning, jeg tror derimot ikke at selv politikere kan trylle frem disse menneskene og de kan derved ikke stoppe utbyggingen på grunn av problemstillingen.
I min verden henger ikke sammenligningen leger og sykehus på greip.
Det blir mer riktig å si at hvis det manglet leger, så må folk slutte å bli syke
Det er behov for barnehageplasser, hvis de ikke finnes må folk slutte på jobben. Dermed ble det plutselig også mangel på mange andre faglærte også. I dagens arbeidsmarked mangler det svært mye kvalifisert arbeidkraft, og det er så enkelt at i noen yrker kan man da sette inn ufaglærte og da gjør man det.
Sist redigert av emm : 28-04-08 kl 09:57.
|