Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-08, 20:15   #48
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Ingen fare, jeg synes fremdeles at det finnes folk som er sykelig tynne Og har sluttet å slanke meg for lenge siden. Jeg veier faktisk to kg mer nå enn da jeg sluttet å slanke meg, men jeg har gått ned i cm fordi jeg trener, så jeg bryr meg ikke om tallet på vekta lengre.

Jeg har meldt meg ut av slanketråden på FP og inn i treningstråden, for å si det sånn

Mitt poeng er bare at jeg tror at jeg som tykk laget et bilde i hodet mitt av at slanke mennesker var "for slanke", for å forsvare mitt tykke jeg. Kanskje litt vanskelig å forstå? Det var mer i retning av "hun er alt for tynn, sant?" til min kjære, for at han skulle gi meg en bekreftelse på at han likte bedre runde jenter, slik som meg. Noe han selvfølgelig ga meg, selv om det nå i ettertid har kommet fram at han egentlig ikke mente det, men hva sier man ikke for å glede den man elsker?

Jeg hadde rett og slett et feil bilde inni meg av hvordan andre så ut, og hvordan jeg selv så ut. Jeg var feks mye slankere enn mange andre. I alle fall i mitt eget hode. Sånn i ettertid kan jeg jo se at det var helt feil at jeg var den slanke av oss tre søstre .

Snakker jeg meg helt bort eller forstår du hva jeg mener?

TH er fremdels ei tynn dame, men hun er ikke nødvendigvis stygg-tynn. Jeg synes ikke hun ser anorektisk ut lengre. Det betyr ikke at jeg ønsker å se slik ut. Bare at forskjellen mellom oss ikke er så stor lengre

Tror du er inne på noe med det at mange overvektige fornekter det .
Eller "jeg trives som jeg er jeg". Tror nok de aller fleste overvektige egentlig har et ønske om å gå ned til normalvekt, rett og slett fordi det meste er tyngre som overvektig. Det er tyngre mentalt, fysisk og det er upraktisk mtp klær ol. Men det er så mye fokus på å "være fornøyd og akseptere" at det kanskje kan føles kjipt å måtte "stå frem" med å si at man ikke er det?
Jeg er ikke kjempeovervektig og føler mange stiller spørsmålstegn til at jeg ønsker bli SLANK når jeg er bare litt "gladtjukk". Fakta er at det å gå ned bare 15 kg kan gjøre ganske mye med både det psykiske og det fysiske. Så lenge det ikke er til det verre, så syntes jeg det blir dumt at man skal "tvinges" til å akseptere overvekt fordi det er mange som er mer overvektige. Jeg føler i allefall at jeg får den holdningen av mange. De skjønner rett og slett ikke mitt ønske om å være SLANK...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat