Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-08, 23:00   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stå-opp-klokke, fungerer det?

Vi er kjempefornøyd! Vi anskaffet en sånn i januar ettersom den unge mannen (3 år i mars) gjerne sto opp kl. 0500 og etter vi fikk den i hus så har han alltid holdt ut til "kaninen har stått opp". Helt genial for vårt formål. De siste helgene har vi også vågt oss på å stille alarmen 1 time frem, og det har også fungert. (Klokken er stilt inn på 0550 til vanlig og 0650 i helgen.)

Et par uker etter vi begynte å bruke den så skrev jeg dette i boken min:

Sitat:

Den har fungert ganske bra så langt. Han skjønner at når kaninen sover så skal han
sove (eller i det minste holde seg i sengen). Vi har stilt den inn på 0550 (for da står vi
opp på ukedagene) - enn så lenge våkner han mellom kl. 0500 og 0530 - men han har
altså holdt ut til kaninen har stått opp (selv om det i begynnelsen i stor grad var på
denne måten: Kaninen sover. Kaninen må stå opp! Stå opp, kanin! Stå opp! NÅ har
kaninen stått opp. :spretterutavsengen: ).

Den eneste innvendingen jeg har mot klokken er at det ikke er noe kvartsverk, så vi må ganske ofte stille klokken fordi den går for raskt.

Etter noen uker så sov han til kaninen sto opp - det er veldig lenge siden han har våknet særlig lenge før kaninen står opp.

Sist redigert av Veronal : 30-04-08 kl 23:09.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat