Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-08, 12:22   #16
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan gjøres? Ungdom, bil og fart ...

Alle biler som unge kjører burde plomberes slik at de ikke kan kjøres mer enn i max 90-100 km/h. Det er i alle fall en liten ting som kan gjøres. De riktige holdningene får man uansett ikke banket inn i hode på alle.

(Ikke les resten hvis du er litt sart.)
Jeg var vitne til en dødsulykke da jeg var 16 år. Det sitter fortsatt i meg. Jeg er redd bil og fart. Ulykkesbilen kjørte forbi bilen jeg satt i på en rettstrekning. Den hadde svært stor fart. Rett før denne bilen kjørte forbi oss, kjørte en hvit bil forbi oss. Ulykkesbilen kjørte forbi denne hvite bilen etter å ha kjørt forbi oss. Min far, som kjørte bilen vår, kommenterte dette ved å si "Når man kjører slik som de, kommer de borti etter eller annet før eller siden". I min naivitet tenkte jeg en fartskontroll...

Vi rundet en sving max halvminuttet senere og jeg hørte min far si: "Hva var det jeg sa." Jeg så opp. Da så jeg en trailer i motgående kjørefelt. Den hvite bilen stod på skrå i vårt felt. Den hadde ikke greid å stoppe og hadde kjørt inn i ulykkesbilen. Vi gikk ut av bilen, og bak den hvite bilen fikk vi se ulykkesbilen helt smadret. Den hadde ikke greid svingen i den store farten og hadde kollidert med traileren. Foran bilen lå en person i forvridd stilling. Lengre bak, midt i veien lå en annen. To lå igjen inne i bilen. Fra den hvite bilen hørtes musikk. Det luktet gummi. Stemningen var helt uvirkelig. Fire ungdommer på 18-19 år mistet livet den dagen. I dag ville de vært rundt 40, småbarnsforeldre som oss...

Jeg måtte bare få det ut. Slike hendelser som denne i helga minner meg på det jeg opplevde den gangen. Huff, jeg blir helt sjelven av å gjenoppleve det. Å oppleve noe slikt setter spor. Jeg er livredd for den dagen mine døtre begynner å sitte på i bil med kompiser.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat