Sv: Er du distre/glemsk?
:funderer:
Er det fordi jeg er Vær altså? Da har jeg en unnskyldning som kan brukes til de som tror på astrologi.
Jeg er nemlig likedan. Lista over pinlige forglemmelser er så lang at jeg er sjeleglad for at hukommelsen klarer å slette noe. Her er noen få eksempler, som Enhjørningen påpeker så er det et slitsomt liv til tider:
- sykle på korpsøvelse med instrumentkasse, men uten instrument (kornett)
- legge posen med nyfisket og sløyet fisk på skovarmeren (heldigvis avslått) og posen med gymsko i frysen (oppdaget etterhvert som lukten spredte seg opp fra kjelleren)
- lagt igjen bilnøkler, mobil og lommebøker overalt, som i en putekasse i interiørbutikk, på biltaket, ved siden av kattematen i butikken
- gå uten varer etter å ha betalt, gjerne med en ubetalt pose frukt hengende fra håndleddet
- dobbelt og trippeltbooke sosiale avtaler
- reise til USA uten pass
- reise til USA uten billetter (ja, samme tur)
- kjøre nesten helt hjem etter jobb uten å hente i barnehagen (ny barnehage, den gamle lå rett ved hjemmet)
- kjøre 40 i 30 sone på tross av at jeg visste det var politikontroll, fordi det var 40 der før (flere måneder siden)
Jeg var overbevist om at jeg kom til å glemme igjen vogna med barnet mitt et sted da han var liten, men det skjedde faktisk aldri. Jeg kom på nå at jeg har kjøpt merkelapper med "Balanse har mistet meg, vær snill å ring tlf xxxxxxx" til tingene mine, men det har jeg visst glemt. Får finne de fram i kveld.
|